Otevřený dopis starostovi

Dobrý den pane starosto,

včera jsem šla vyřídit dceři obědy (jako každý rok) a při té příležitosti jsem požádala zaměstnance, ať mně ukáží nově rekonstruované prostory jídelny a WC.

Reakce zaměstnanců byla taková, že se můj zájem výrazně zvýšil. To, co jsem uviděla, mně šokovalo. A proto posílám tento otevřený dopis nejen Vám, ale všem zastupitelům. Výběrové řízení na tuto zakázku probíhalo 2x. První bylo zrušeno přímo výběrovou komisí úřadu, protože prý kriteria nebyla blíže specifikována. Těmi nespecifikovanými kriterii byly: 1. cena, 2. záruka, 3. reference. Na zastupitelstvu mně navíc sdělil pan Pekár, že pokud má o zakázku zájem 20 firem, existuje velké riziko odvolání a tuto práci je přece nutné dokončit do konce prázdnin. Jak jsem si však ověřila v dokumentech na úřadu, do výběrového řízení se přihlásilo pouze 5 firem ze 17, které si toliko vyzvedly zadávací dokumentaci.

V novém výběrovém řízení, které organizovala externí firma, byla stanovena pouze 2 kriteria: 1. cena 65%, 2. doba plnění 30%. Toto výběrové řízení vyhrála firma Frama s cenou 1.447.706 Kč a s dobou plnění 40 kalendářních dnů před firmou Germont, která soutěžila s cenou 1.331.034 Kč a s dobou plnění 60 kalendářních dnů.

Doba plnění byla tím rozhodujícím jazýčkem na vahách pro to, aby byla dána přednost firmě, jejíž cena za provedení zakázky byla vyšší o 116.672 Kč. Zakázka měla být dokončena a předána škole 22.8.2011.

Včera mně pan Najvirt (stavební dozor) sdělil za přítomnosti paní ředitelky ZŠ a ostatních, že smlouva byla podepsána 12.7.2011 a stavba předána 13.7.2011. Zakázka není hotova a nebude, pokud jsem tomu dobře rozuměla, do konce září.

Navíc jsem zjistila, že celá zakázka spočívá pouze v rekonstrukci prostoru před školní jídelnou, přilehlých dvou malých WC, roletách v jídelně a nábytku v jídelně.

Opravdu nerozumím tomu, jak jste mohl pane starosto, jako osoba mající v tomto volebním období na starost školství, dopustit, že záchodky na chodbě u jídelny, které jsou nejvíce zátěžové (používají je nejen žáci a učitelé, ale všichni externí návštěvníci školy, kteří chodí pro nebo na obědy a všechny odpolední kroužky) a jsou jedním slovem ODPORNÉ, nebyly součástí této zakázky.

Nechápu, jak je možné, že s vedením školy byl nábytek do jídelny konzultován až tak pozdě – včera zaznělo datum po 8.8.2011. Tedy necelých 14 dnů před smlouvou stanoveným dokončením. Konzultace

o vhodném nábytku přece měla proběhnout už při zpracování projektové dokumentace.

Jak je možné, že firma, která vyhrála výběrové řízení právě dobou plnění, má tak obrovský skluz a úřad věc neřeší. I přesto, že je doba dovolených, musí být automaticky zajištěna zastupitelnost.

Včera mně pan Najvirt sdělil, že o celé věci má dnes jednat rada. Proto Vás žádám pane starosto o sdělení k následujícím dotazům:

1. Jak vysoké penále musí Frama zaplatit za prodlení s pracemi. Protože tuto – podle rozsahu prací malou zakázku – Frama provádí naprosto nedostatečně.

2. Žádám o vysvětlení, jak přesně zněla specifikace nábytku do jídelny v projektu a kdo rozhodl o změně.

3. Žádám o sdělení, jaké personální důsledky vyvodíte ze zanedbání dozoru ze strany úřadu.

Závěrem doplňuji svůj osobní názor. V důsledku všech existujících skutečností jsem nabyla přesvědčení,

že první výběrové řízení neměla výběrová komise stanovená úřadem právo rušit. Cena a reference jsou totiž obecně důležitými hledisky při rozhodování a vím, že výhrady vedení školy vůči kvalitě odvedené práce firmy Frama při přestavbě přízemí na školku byly velké. Kroky, které vedly k novému výběrovému mně připadají účelové a jakoby konané ve prospěch jedné firmy.

Celou věcí kolem postupu úřadu by se měl zabývat kontrolní výbor. A asi i média.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dění v obci, Správa obce – radnice. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.